Vidaus tvarkos taisyklės
|
|
PATVIRTINTA Inovatyvios dermatologijos centro direktorės Prof. dr. Matildos Bylaitės-Bučinskienės 2025 m. rugpjūčio 8 d. įsakymu Nr. 202508/08-01 |
INOVATYVIOS DERMATOLOGIJOS CENTRO
VIDAUS TVARKOS TAISYKLĖS
1. SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1.1. MB Inovatyvios dermatologijos centras (toliau – Centras), juridinio asmens kodas 302519484, adresas Ateities g. 31B, Vilnius, yra asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikianti įstaiga (licencijos Nr. 3394), kuri savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Civiliniu kodeksu, Vyriausybės nutarimais, Sveikatos priežiūros įstaigų, Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo ir kitais Lietuvos Respublikos įstatymais, Sveikatos apsaugos ministro įsakymais bei kitais teisės aktais, įstatais bei šiomis Centro vidaus tvarkos taisyklėmis (toliau – Taisyklės).
1.2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 46 straipsnio ,,Asmens sveikatos priežiūros įstaigų vidaus tvarkos taisyklės“ ir kitų Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatomis ir aktualiomis redakcijomis. Taisyklės reglamentuoja pacientų kreipimosi į Centrą tvarką, nemokamų paslaugų nomenklatūrą ir asortimentą, jų teikimo tvarką; pacientų teises ir pareigas Centre; pacientų perkėlimo / siuntimo į kitas asmens sveikatos priežiūros įstaigas tvarką; ginčų ir konfliktų tarp Centro ir pacientų sprendimo tvarką; informacijos pacientui ir jo artimiesiems apie jo sveikatos būklę teikimo tvarką; ambulatorinių kortelių ir kitų medicininių dokumentų nuorašų darymo, išdavimo pacientui ar kitiems fiziniams ir juridiniams asmenims tvarką; Centro darbo laiką; darbų saugą reglamentuojančių įstatymų, kitų teisės aktų ir norminių dokumentų nuostatas; paciento turimų dirbinių iš brangiųjų metalų, brangių protezų ir pinigų registravimo bei saugojimo tvarką, teikiamas mokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, jų teikimo tvarką, kainas, informaciją apie tai, kur galima susipažinti su šių kainų apskaičiavimo tvarka.
1.3. Taisyklės parengtos vadovaujantis šiais pagrindiniais teisės aktais, aktualiomis redakcijomis:
1.3.1. Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymu 1996 m. birželio 6 d. Nr. I-1367.
1.3.2. Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymu 1996 m. spalio 3 d. Nr. I-1562.
1.3.3. Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymu 1996 m. gegužės 21 d. Nr. I-1343.
1.3.4. 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas; OL 2016 L 119, p. 1).
1.3.5. Rašytinės informacijos, įskaitant ir konfidencialią, apie pacientą ir jam suteiktas paslaugas teikimo ir šios paslaugos apmokėjimo tvarkos aprašu vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. V-506.
1.3.6. Informacijos apie pacientą valstybės institucijoms ir kitoms įstaigoms teikimo tvarkos aprašu vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2001 m. vasario 1 d. įsakymu Nr.65.
1.3.7. Informacijos apie asmenis su kūno sužalojimais, kurie gali būti susiję su nusikaltimu, teikimo aprašu vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro ir Lietuvos Respublikos generalinis prokuroro 2002 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 55/42/16.
1.3.8. Kitais aktualiais veiklai Lietuvos Respublikos teisės aktais.
1.4. Centras yra apsidraudęs civilinės atsakomybės už pacientams padarytą žalą draudimu.
1.5. Centras užsiima tik ta veikla, kuri nurodyta jo Nuostatuose, leidime-higienos pase bei turimoje asmens sveikatos priežiūros įstaigos licencijoje.
1.6. Tik būtinoji medicinos pagalba Centre teikiama nemokamai (žr. 3 skyrių). Visos kitos Centre teikiamos asmens sveikatos priežiūros ir nemedicininės paslaugos yra mokamos, pacientui pačiam jų pageidaujant ir sutinkant už jas sumokėti. Už šias paslaugas moka patys pacientai arba savanoriško sveikatos draudimo įmonės. Paslaugų kainos nustatytos Centro kainyne.
1.7. Centro prieigos ir bendrojo naudojimo patalpos gali būti stebimos vaizdo kameromis (tik tose vietose, kurios pažymėtos specialiais ženklais).
1.8. Taisyklėmis vadovaujasi visi Centro darbuotojai, išoriniai paslaugų teikėjai, ir kt. patalpose esantys asmenys, pacientai (jų atstovai), pacientą lydintys asmenys. Medicinos darbuotojai turi teisę nukrypti nuo šių Taisyklių, jeigu konkrečiu atveju formalus šių Taisyklių laikymasis prieštarautų paciento interesams. Nukrypimas nuo šių Taisyklių pažymimas paciento medicininėje dokumentacijoje.
1.9. Taisyklės viešai skelbiamos Centro registratūroje ir oficialioje Centro interneto svetainėje bei yra prieinamos susipažinti kiekvienam Centro pacientui ir/ar jo atstovui.
1.10. Pagrindinės Taisyklėse naudojamos sąvokos, sutrumpinimai:
1.10.1. ASPP – asmens sveikatos priežiūros paslaugos.
1.10.2. ASPĮ – asmens sveikatos priežiūros įstaiga.
1.10.3. Diagnostikos ir gydymo metodika – universitetų, mokslo tiriamųjų įstaigų, gydytojų profesinių draugijų parengtas, medicinos mokslo ir praktikos įrodymais pagrįstas dokumentas, kuriuo nustatomi bendrieji sveikatos sutrikimų ir ligų diagnozavimo, ir gydymo principai.
1.10.4. Invazinė ir (ar) intervencinė procedūra – medicininė procedūra, kai sveikatos priežiūros specialistas, siekdamas diagnozuoti, gydyti ar koreguoti organų ir jų sistemų funkciją, medicinos priemonėmis ir prietaisais veikia paciento audinius ir (ar) organus, pažeisdamas audinių ir (ar) organų vientisumą arba jo nepažeisdamas.
1.10.5. Kokybiškos sveikatos priežiūros paslaugos – prieinamos, saugios, veiksmingos sveikatos stiprinimo, ligų prevencijos, diagnostikos, ligonių gydymo paslaugos, kurias tinkamam pacientui, tinkamu laiku, tinkamoje vietoje suteikia tinkamas sveikatos priežiūros specialistas pagal šiuolaikinio medicinos mokslo lygį ir gerą patirtį, atsižvelgdami į paslaugos teikėjo galimybes ir paciento poreikius bei lūkesčius, juos tenkindami ar viršydami.
1.10.6. Pacientas – asmuo, kuris naudojasi Centro teikiamomis paslaugomis, nepaisant to, ar jis sveikas, ar ligonis.
1.10.7. Riboto judumo asmuo – fizinis asmuo, kurio judumas yra ribotas dėl bet kokios fizinės negalios (jutiminės arba judėjimo, nuolatinės arba laikinos), intelekto negalios arba sutrikimo ar bet kurios kitos negalios arba amžiaus ir kuriam dėl jo būklės reikia atitinkamo dėmesio, o paslaugas, teikiamas visiems asmenims, reikia pritaikyti prie jo specialių poreikių.
1.10.8. Lankytojas – bet kuris, Klinikos patalpose besilankantis asmuo, nesantis Klinikos pacientu ir/arba paciento atstovu.
2. SKYRIUS
PACIENTO KREIPIMOSI Į CENTRĄ TVARKA
2.1. Pacientai norėdami gauti ASPP ir/ar kitas teikiamas paslaugas Centre kreipiasi savo iniciatyva, apsisprendimu ir laisva valia.
2.2. Pacientai (juridiniai ir fiziniai asmenys) norėdami gauti informaciją apie Centre teikiamas ASPP ar kitas paslaugas, jų kainas ir galimybes jomis pasinaudoti, kreipiasi į Centro registratūrą raštu el. paštu: į registratūrą Vilniuje registratura@skin.lt, į registratūrą Birštone birstonas@skin.lt; susisiekia telefonu +37062801080 ar tiesiogiai kreipiasi atvykus į Vilniaus ar Birštono Centrą.
2.3. Pacientams registruojantis į Centrą jo darbo laiku, pasirinktu būdu: telefonu, el. paštu arba atvykus į Centrą, pagal pacientų ar jų atstovų užklausas suteikiama informacija apie Centre dirbančius specialistus, jų kvalifikaciją, darbo grafiką. Registruojantis telefonu suderinama pacientų atvykimo data, valanda, adresas, gydytojo pavardė, konsultacijos pobūdis: tiesiogiai ar nuotoliu. Registruodamiesi į Centrą pacientai nurodo savo vardą, pavardę, gimimo datą, kontaktinį telefoną ir/arba el.pašto adresą.
2.4. Riboto judumo pacientas, registruodamasis ASPP gauti, privalo informuoti registratūros darbuotoją, kad jis yra asmuo, kurio judumas yra ribotas, o paslaugas reikia pritaikyti prie jo specialių poreikių ir jam bus reikalinga pagalba. Jeigu pacientas, registruojasi Centro internetinėje svetainėje, privalo pastabų skiltyje pateikti informaciją apie savo ribotą judumą ir kokios pagalbos jam reikės. Atvykus, Centro darbuotojas padės patekti į reikiamas patalpas.
2.5. Centro gydytojai specialistai ir kiti sveikatos priežiūros specialistai (pagal poreikį) pacientus konsultuoja savo darbo grafiko valandomis, pacientai registruojami pas Centro specialistus atsižvelgiant į specialistų užimtumą. Apie numatytą vizitą Centre pacientui iš anksto primenama SMS žinute arba telefoniniu skambučiu (jeigu pacientas yra nurodęs savo kontaktinį telefono numerį).
2.6. Pacientui kreipiantis į Centrą telefonu nuotolinei konsultacijai, jo tapatybė identifikuojama jam nurodžius vardą, pavardę, gimimo datą, jei reikia – paskutinius 4 asmens kodo skaitmenis ir kontaktinius duomenis. Norėdami gauti ASPP tiesioginiu būdu, pacientai privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, išskyrus būtinosios medicinos pagalbos atvejus.
2.7. Jei dėl svarbių aplinkybių specialistas aptarnauja pacientą ilgiau negu tam pacientui paskirtas laikas, kiti pacientai priimami vėlesniu nei nurodyta registracijoje laiku. Siekiama, kad užsirašęs pacientas būtų priimtas ne vėliau kaip per 15-30 minučių nuo registracijoje nurodyto laiko. Centro darbuotojai apie specialisto vėlavimą pacientą informuoja žodžiu.
2.8. Pacientai į Centrą priimami išankstinės registracijos numatytu laiku. Pacientai privalo atvykti į Centro registratūrą 10 minučių prieš numatytą vizito laiką. Pacientai, pavėlavę daugiau nei 15 min., traktuojami kaip į vizitą neatvykę ir gali būti nepriimami tą pačią dieną vėlesniu laiku bei registruojami bendra eilės tvarka, atsižvelgiant į specialistų užimtumą.
2.9. Jeigu Centras savo iniciatyva dėl pateisinamų priežasčių nori pakeisti paciento planinei ASPP skirtą laiką, kreipiasi į pacientą nurodytu kontaktiniu telefonu arba el.paštu, pateikiamu registracijos metu, ne vėliau kaip prieš 12 valandų iki numatomo ASPP gavimo laiko pradžios su pasiūlymu pakeisti nustatytą laiką nauju laiku.
2.10. Nenumatytais, skubiais, specialisto asmeniniais ar sveikatos atvejais, Centras gali savo iniciatyva kreiptis į pacientą nurodytu kontaktiniu telefonu arba el.paštu, pateikiamu registracijos metu, ir pakeisti planinei paslaugai ar ASPP skirtą laiką anksčiau kaip prieš 12 valandų iki numatytos paslaugos ar ASPP gavimo pradžios su pasiūlymu pakeisti nustatytą laiką nauju laiku.
2.11. Jei pacientas negali atvykti į Centrą nustatytu laiku, jis privalo apie tai iš anksto (ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki paskirto laiko pradžios) pranešti paskambindamas telefonu arba asmeniškai atvykęs į registratūrą ir (jeigu pageidauja) susitarti dėl kito apsilankymo laiko. Jei pacientas prieš 24 valandas iki paskirto laiko pradžios nepraneša, kad negali atvykti nustatytu laiku ir neatvyksta, registruojantis kitą kartą, Centras turi teisę prašyti paciento išankstinio apmokėjimo už numatytą paslaugą. Pacientui pakartotinai prieš 24 valandas iki paskirto laiko nepranešus, kad negali atvykti ir neatvykus, išankstinis apmokėjimas negražinamas. Ši nuostata galioja ir nuotolinių paslaugų teikimo atvejais.
2.12. Su kiekvienu pacientu sudaroma Centro paslaugų teikimo sutartis. Kiekvienam pacientui užvedama ambulatorinė kortelė (apsk. f. Nr. 025/a), pacientas pasirašo jam pateiktas Sutikimus / Paciento valios pareiškimus; apie kiekvieno paciento kreipimąsi pažymima elektroninėje pacientų registracijos sistemoje bei suvedami sveikatos būklės duomenys. Pacientui atsisakius pasirašyti paslaugų teikimo sutartį, sutikimo, valio pareiškimo formą ar kitą su paslaugos teikimo susijusį dokumentą, Centras turi teisę atsisakyti teikti pacientui paslaugas.
2.13. Jeigu pacientas kreipiasi ne pagal Centro teikiamų paslaugų profilį ar dėl ASPP, neįtrauktų į Centro ASPĮ licencijoje nurodytos veiklos apimtį, jam yra paaiškinama, kur jis galėtų kreiptis.
2.14. Pacientas pasirašytinai informuojamas apie jo sveikatos būklę, diagnostikos būtinumą, galimus gydymo būdus, komplikacijas.
3. SKYRIUS
NEMOKAMŲ PASLAUGŲ NOMENKLATŪRA IR ASORTIMENTAS, JŲ TEIKIMO TVARKA
3.1. Centre nemokamai, neatidėliotinai būtinoji medicinos pagalba teikiama visiems pacientams. Registratūros darbuotoja nedelsiant iškviečia tuo metu dirbantį gydytoją ar bendrosios praktikos slaugytoją.
3.2. Centre teikiamų Būtinosios medicinos pagalbos nemokamų paslaugų nomenklatūrą ir asortimentą / apimtį nustato Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. balandžio 8 įsakymas Nr. V-208 „Dėl būtinosios medicinos pagalbos ir būtinosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo tvarkos bei masto patvirtinimo“.
3.3. Būtinosios medicinos pagalbos mastą nustato pacientą apžiūrėjęs gydytojas.
3.4. Jeigu Centro gydytojai negali suteikti reikalingos apimties būtinosios medicinos pagalbos, jie apie tai informuoja pacientą (jo atstovą) ir, esant poreikiui, organizuoja jo pervežimą į kitą sveikatos priežiūros įstaigą, t. y. iškviečia greitąją medicinos pagalbą.
4. SKYRIUS
PACIENTŲ TEISĖS CENTRE
4.1. Teisė į kokybišką sveikatos priežiūrą
4.1.1. Visi pacientai turi lygias teises į sveikatos priežiūrą (pagalbą) Centre, nepriklausomai nuo jų lyties, amžiaus, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimo ar pažiūrų.
4.1.2. Pacientui teikiama kvalifikuota sveikatos priežiūra (pagalba). Gydytojai ir kiti darbuotojai gerbia paciento asmens privatumą. Kiekvienas pacientas turi teisę į savo garbės ir orumo nežeminančias sąlygas ir pagarbų sveikatos priežiūros įstaigos personalo elgesį teikiant paslaugas pacientui. Kiekviena intervencija į paciento sveikatą, įskaitant tyrimus, turi būti atliekama laikantis profesinių pareigų ir standartų.
4.1.3. Pacientas turi būti susipažinęs ir/ar informuojamas apie Centro Taisykles ir nustatytą tvarką, kiek tai susiję su jo buvimu Centre.
4.2. Teisė į sveikatos priežiūros prieinamumą
4.2.1. Paciento teisę gauti nemokamą sveikatos priežiūrą (pagalbą), kompensuojamą iš valstybės ar savivaldybių biudžetų, nustato Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės aktai.
4.2.2. Būtinoji medicinos pagalba pacientui Centre teikiama nemokamai ir neatidėliotinai. Gelbstint asmenų, kuriems dėl nelaimingo atsitikimo, avarijų, ekologinių ir gaivalinių nelaimių arba ūmaus susirgimo, yra būtina medicinos pagalba, gyvybę, pirmąją medicinos pagalbą nedelsdami teikia Centro specialistai. Negalint to padaryti, skubiai kviečiama greitoji medicinos pagalba.
4.3. Teisė pasirinkti gydytoją, slaugos darbuotoją
4.3.1. Pacientas turi teisę pasirinkti gydytoją, specialistą, slaugos darbuotoją ir sveikatos priežiūros įstaigą.
4.3.2. Ši teisė gali būti ribojama Lietuvos Respublikos įstatymų numatyta tvarka.
4.4. Teisė į informaciją. Informacijos apie sveikatos būklę teikimas
4.4.1. Pacientas turi teisę teirautis ir gauti informaciją apie Centre teikiamas ASPP, jų kainas bei galimybes gauti ASPP. Pacientas informuojamas apie jį gydančio gydytojo ar kito darbuotojo vardą, pavardę, pareigas ir kvalifikaciją.
4.4.2. Pacientas susipažįsta ir/ar yra informuojamas apie Centro Taisykles ir tvarkas, kiek tai susiję su jo buvimu įstaigoje. Pacientas turi teisę reikalauti ir gauti nustatytos ligos diagnozės ir gydymo aprašymą.
4.4.3. Pacientas turi teisę į informaciją apie savo sveikatos būklę, ligos diagnozę, medicininių tyrimų duomenis, gydymo metodus ir gydymo prognozę. Informuodamas apie gydymą gydytojas turi paaiškinti pacientui gydymo eigą, galimus gydymo rezultatus, galimus alternatyvius gydymo metodus ir kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo, taip pat apie pasekmes atsisakius siūlomo gydymo. Informacija pacientui turi būti pateikiama atsižvelgiant į jo amžių, sveikatos būklę, jam suprantama forma, paaiškinant specialius medicinos terminus. Su intervencinių tyrimų / gydymo planu supažindinamas pacientas (jo atstovas) pasirašydamas Centro nustatytos formos dokumente, tuo patvirtindamas, kad jam pateikta informacija aiški, suprantama, buvo atsakyta į visus jam iškilusius klausimus ir su tolimesnėmis procedūromis (gydymo epizodu) jis sutinka.
4.4.4. Jeigu pacientas (jo atstovas) atsisako gydytojo paskirto tyrimo ir gydymo plano, gydytojas tai atsisakymą (priežastis) įrašo medicinos dokumentuose.
4.4.5. Jeigu pacientas yra nepilnametis, informacija teikiama jo tėvams arba įstatymų nustatytam atstovui.
4.4.6. Jeigu pacientas turi psichikos sutrikimą ir (ar) negali suvokti kas, kaip ir kodėl jam bus daroma, tai gydytojas informacijos pacientui gali nesuteikti. Tokiais atvejais visa šiame punkte nurodyta informacija pateikiama paciento atstovui. Pagerėjus paciento psichikos būklei, informacija perduodama pacientui.
4.4.7. Apie tyrimo ir gydymo plano pakeitimus gydantis gydytojas informuoja pacientą (jo atstovą). Pacientas su pateikta informacija susipažįsta raštu, pasirašo, tuo patvirtindamas kad su pakeitimu ir apmokėjimu už paslaugas sutinka.
4.4.8. Pacientui pageidaujant susipažinti su jo medicinos dokumentais, Centro direktoriaus nurodymu gydantis gydytojas parengia išrašus iš medicininių dokumentų, siekdamas nepakenkti pačiam pacientui ir tretiesiems asmenims. Išrašų parengimas, vertimas į kitą užsienio kalbą, apmokamas paciento lėšomis.
4.4.9. Centras turi teisę 4.4.8. punkte numatytos informacijos nepranešti pacientui tik tais atvejais, jeigu toks pranešimas aiškiai sąlygotų pacientui rimtą žalą, pakenktų paciento sveikatai ar net sukeltų pavojų jo gyvybei. Tokiais atvejais visa 4.4.8. punkte numatyta informacija pateikiama paciento atstovui ir yra prilyginama informacijos pateikimui pacientui. Ši informacija pateikiama pacientui iš karto, kai tik išnyksta pavojus, kad jos pranešimas pacientui gali sąlygoti minėtą žalą.
4.4.10. Informacija, numatyta 4.4.8. punkte, neturi būti pacientui pateikta prieš jo valią. Paciento valia turi būti aiškiai pareikšta ir patvirtinta parašu. Informacijos pateikimo pacientui apribojimai netaikomi, kai dėl paciento nenoro (atsisakymo) gauti informaciją gali atsirasti žalingų pasekmių pacientui ar kitiems asmenims.
4.4.11. Pacientas turi teisę sužinoti kito specialisto nuomonę apie savo sveikatos būklę ir siūlomą gydymą.
4.4.12. Pacientas gavęs savo medicininių dokumentų išrašus turi teisę raštu paprašyti pataisyti dokumente pateiktą informaciją (rekomenduojama užpildyti ir pateikti Centro administracijai dokumento forma pateikta šių Taisyklių priede).
4.5. Paciento dalyvavimas mokymo procese, moksliniuose ir biomedicinos tyrimuose
4.5.1. Be rašytinio paciento sutikimo pacientas neįtraukiamas į mokymo procesą, mokslinius ar biomedicinos tyrimus. Sutikimo galima prašyti tik išaiškinus pacientui nurodyto proceso ir tyrimo tikslą, pobūdį padarinius ir rizikas / pavojus. Jeigu pacientas nepilnametis, tokį sutikimą duoda vienas iš tėvų ar įstatyminis atstovas ir rajono, miesto vaikų teisių apsaugos tarnyba.
4.5.2. Paciento dalyvavimo mokymo procese, moksliniuose ir medicinos bandymuose tvarką nustato Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės aktai. Vadovaujamasi nuostata, kad mokymo procese ir moksliniuose medicinos bandymuose (biomedicininiuose tyrimuose) dalyvaujančio paciento interesai ir gerovė yra svarbesnė už mokslo interesus.
4.6. Teisė rinktis diagnostikos bei gydymo metodus ir atsisakyti gydymo
4.6.1. Pacientas nėra gydomas ar jam teikiama kitokia sveikatos priežiūra ar paslauga prieš jo valią, jeigu Lietuvos Respublikos įstatymų nenustatyta kitaip. Pacientas gali būti gydomas, jeigu yra jo (arba paciento atstovo) raštiškas sutikimas.
4.6.2. Kai, laikantis sveikatos priežiūros normų, yra galimybė rinktis diagnostikos ir gydymo metodus, pacientas supažindinamas su šių metodų ypatybėmis, ir jam suteikiama pasirinkimo galimybė.
4.6.3. Prieš prašant 4.6.1. punkte nurodyto sutikimo, pacientui (jo atstovui) išaiškinami gydymo tikslas, pobūdis, padariniai ir pašaliniai reiškiniai. Gydytojas visas asmens sveikatos priežiūros paslaugas įrašo į specialisto įrašų lapą.
4.6.4. Nepilnametis pacientas informuojamas apie gydymą, jeigu jis pagal savo amžių ir išsivystymo lygį gali teisingai vertinti savo sveikatos būklę ir siūlomą gydymą (apie tai sprendžia gydantis gydytojas), nepilnametis negali būti gydomas prieš jo valią, jeigu Lietuvos Respublikos įstatymų nenumatyta kitaip. Gydytojas parenka gydymo metodus, labiausiai atitinkančius nepilnamečio interesus.
4.6.5. Teikiant būtinąją (pirmąją ar skubiąją) medicinos pagalbą, jeigu pacientas yra be sąmonės ar dėl kitos priežasties negalima sužinoti jo valios ir gresia rimtas pavojus jo gyvybei ar sveikatai, tokia medicinos pagalba suteikiama ir be paciento sutikimo.
4.6.6. Paciento, psichikos ligonio, nesugebančio teisingai įvertinti savo sveikatos būklės, gydymo ypatumus nustato Psichikos sveikatos priežiūros įstatymas.
4.6.7. Teikiant būtinąją (pirmąją ar skubiąją) medicinos pagalbą, kuriai yra būtinas paciento įstatyminio atstovo sutikimas, ji teikiama ir be įstatyminio atstovo sutikimo, jei jo negalima gauti laiku arba įstatyminis atstovas atsisako duoti sutikimą, o gydančio gydytojo nuomone, medicinos pagalbos suteikimas atitinka paciento interesus. Apie tai turi būti pažymima ambulatorinėje kortelėje.
4.6.8. Pacientas (jo atstovas), pasirašęs paciento sutikimą gydytis, bet kada gali raštu atšaukti savo sutikimą gydytis. Kai pacientas yra tokios būklės, kad negali pareikšti savo valios dėl sutikimo gydytis, pasirinkti diagnostikos ir gydymo metodų, atsižvelgiama į jo anksčiau pareikštą valią, nepakenkiant paciento interesams.
4.7. Privataus gyvenimo neliečiamumas
4.7.1. Pacientų privatus gyvenimas yra neliečiamas. Informacija apie pacientų gyvenimo faktus renkama pacientų sutikimu ir įrašoma į asmens sveikatos istoriją, jei gydančio gydytojo nuomone, tai yra būtina ligai diagnozuoti, gydyti ar slaugyti.
4.7.2. Visa informacija apie paciento sveikatos būklę, diagnozę, prognozes ir gydymą, taip pat visa kita asmeninio pobūdžio informacija apie pacientą laikoma konfidencialia. Tokios konfidencialios informacijos saugojimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos teisės aktai. Konfidenciali informacija gali būti suteikta kitiems asmenims tik turint raštišką paciento sutikimą, arba jei tai numato Lietuvos Respublikos įstatymai.
4.7.3. Paciento sutikimas nėra būtinas, jei informacija suteikiama asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems gydant ar slaugant pacientus, atliekantiems pacientų sveikatos ekspertizę, taip pat institucijoms, kurioms Lietuvos Respublikos įstatymai suteikia teisę kontroliuoti sveikatos priežiūros veiklą. Kitoms valstybės institucijoms informacija apie pacientą teikiama teisės aktų nustatyta tvarka.
4.7.4. Visa informacija apie pacientą yra konfidenciali ir po jo mirties. Ji teikiama tik įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
4.7.5. Naudojant informaciją mokslo ir mokymo tikslais neturi būti pažeidžiamas paciento privatumas. Paciento medicinos dokumentuose esančios informacijos panaudojimo mokslo tikslams nustato Lietuvos Respublikos biomedicininių tyrimų etikos įstatymas.
4.7.6. Užtikrinant paciento teisę į privataus gyvenimo neliečiamumą, turi būti vadovaujamasi nuostata, kad paciento interesai ir gerovė yra svarbesnė už visuomenės interesus.
4.8. Teisė skųstis
4.8.1. Pacientas turi teisę ginčyti gautų ASPP tinkamumą ar kokybę, įstatymų numatyta tvarka gauti atlyginimą už žalą, padarytą dėl Centro ar jos darbuotojų kaltės.
4.8.2. Nepatenkintas ASPP pacientas turi teisę žodžiu, raštu kreiptis į Centro direktorių. Centro direktorius privalo išnagrinėti paciento skundą ir nustatyta tvarka pranešti pacientui (jo atstovui) apie skundo nagrinėjimo rezultatus.
4.8.3. Gavęs jį netenkinantį skundo nagrinėjimo rezultatą / atsakymą, Pacientas turi teisę apskųsti Centro veiklą Valstybinei akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos, kitoms kontroliuojančioms institucijoms, teismui.
4.9. Teisė į žalos atlyginimą
4.9.1. Pacientas turi teisę į teikiant ASPP padarytos žalos atlyginimą.
4.9.2. Ši pacientui padaryta žala atlyginama vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymu, Lietuvos Respublikos draudimo įstatymu ir kitais teisės aktais.
4.10. Nepilnamečiai pacientai
4.10.1. Nepilnametis, sukakęs 16 metų, gali pats savo vardu sudaryti asmens sveikatos priežiūros paslaugų sutartį ir atlikti tiesiogiai su šia sutartimi susijusius teisinius veiksmus. Paslaugos Centre teikiamos tik su jo sutikimu, išskyrus būtinosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo atvejus, kai pacientas negali savo valios išreikšti pats.
4.10.2. Nepilnametis, nuo šešiolikos metų, atsako už visų pagal šią sutartį atsirandančių pareigų įvykdymą ir tai negali daryti įtakos jo tėvų pareigai apmokėti nepilnamečio priežiūros ir auklėjimo išlaidas.
4.10.3. Įstatymai gali numatyti atvejus, kai asmens sveikatos priežiūros paslaugų sutarties šalimi gali būti tik pilnametis asmuo.
4.10.4. Nepilnamečiam pacientui iki 16 metų visos asmens sveikatos priežiūros paslaugos Centre teikiamos tik su jo atstovų sutikimu, išskyrus būtinosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo atvejus. Sveikatos priežiūros specialistai visais atvejais turi parinkti tokius diagnostikos ir gydymo metodus, kurie labiausiai atitiktų nepilnamečio interesus, atsižvelgdami pirmiausia į nepilnamečio, taip pat į jo atstovų valią. Jeigu yra nesutarimų tarp paciento iki 16 metų ir jo atstovų, diagnostikos ir gydymo metodus parenka gydytojų konsiliumas, atsižvelgdamas į nepilnamečio interesus.
4.10.5. Nepilnametis pacientas iki 16 metų, kuris, gydytojo specialisto pagrįsta nuomone, išreikšta medicinos dokumentuose, gali pats teisingai vertinti savo sveikatos būklę, turi teisę savarankiškai kreiptis ir spręsti dėl jam reikiamų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytus atvejus.
4.10.6. Pacientas negali būti gydomas ar jam teikiama kokia kita sveikatos priežiūra prieš jo valią, jeigu Lietuvos Respublikos įstatymų nenustatyta kitaip.
5. SKYRIUS
PACIENTŲ PAREIGOS CENTRE
5.1. Atvykti į Centrą registracijos nuorodoje (SMS) nurodytu laiku ir pateikti asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus.
5.2. Susimokėti už suteiktas mokamas ASPP, kitas paslaugas, įsigytus pirkinius. Už paslaugas pacientai privalo atsiskaityti iš karto po paslaugos suteikimo registratūroje. Nuotolinių paslaugų užsakymo atvejais, pacientai privalo atsiskaityti iš anksto bankiniu pavedimu iki paslaugos suteikimo pradžios. Laiku neatsiskaičius už suteiktas paslaugas ar pirkinius, skolos išieškojimas perduodamas administruoti teisininkų ir antstolių bendrovei, šiuo atveju pacientas privalo papildomai apmokėti skolos administravimo ir išieškojimo išlaidas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
5.3. Pagarbiai elgtis Centro personalo atžvilgiu – bendrauti taktiškai ir mandagiai, negalima reikalauti privilegijų dėl jų lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar kt. pažiūrų pagrindu.
5.4. Nerūkyti, nevartoti alkoholinių gėrimų, narkotinių medžiagų. Asmenys, apsvaigę nuo alkoholio ar narkotinių medžiagų, Centre neaptarnaujami.
5.5. Laikytis asmens higienos reikalavimų.
5.6. Vykdyti gydytojo nurodymus dėl ligos (ligų) gydymo bei profilaktikos arba atsisakyti paskirtų ASPP. Pacientas privalo informuoti sveikatos priežiūros specialistus apie nukrypimus nuo paskyrimų ar nustatyto režimo, dėl kurių jis davė sutikimą.
5.7. Gydytojui prašant, pateikti reikiamus duomenis apie ligos diagnozę, atliktus tyrimus, taikytą gydymą, informaciją apie savo sveikatą, persirgtas ligas, atliktas operacijas, vartotus ir vartojamus vaistus, alergines reakcijas, genetinį paveldimumą ir kitus pacientui žinomus duomenis, kad tinkamai suteikti ASPP.
5.8. Informuoti gydytojus, kurie teiks ASPP, apie turimą ypač pavojingų užkrečiamų ligų infekciją.
5.9. Informuoti gydytoją apie sveikatos būklės pasikeitimus gydymo metu, gydymo metodų netoleravimą.
5.10. Paciento pareiga atidžiai ir kruopščiai užpildyti jam pateiktas dokumentų formas; pasirašytinai susipažinti su jam pateiktomis Centro Taisyklėmis, kitomis Centre patvirtintomis dokumentų formomis ir vykdyti Taisyklėse, tvarkose nurodytas pareigas.
5.11. Sutikimo dėl sveikatos priežiūros išreiškimas. Laikoma, kad savanoriškai į Centrą atvykęs pacientas yra informuotas ir sutinka, kad sveikatos priežiūros specialistas jį apžiūrėtų (liestųsi / palpuotų / auskultuotų) įvertintų jo sveikatos būklę, paskirtų ir atliktų būtinas tyrimų ir gydymo procedūras, jei Centras yra užtikrinęs, kad visa būtina informacija pacientui būtų suteikta (prieinama) jo buvimo ar lankymosi metu, o darbuotojai atsakytų į visus paciento klausimus, susijusius su šia informacija. Būtina informacija yra laikoma: teikiamų mokamų, iš dalies mokamų paslaugų kainos, nemokamos būtinosios pagalbos paslaugos ir galimybės jomis pasinaudoti, siuntimo į kitas sveikatos priežiūros įstaigas tvarka, šiose Taisyklėse pateikta informacija, sveikatos specialistų profesinė kvalifikacija, galimybė rinktis sveikatos priežiūros specialistą, taip pat paciento pareiga bendradarbiauti su ASPP paskyrusiu (ar teikiančiu) sveikatos priežiūros specialistu, vykdyti jo paskyrimus ir nurodymus, pranešti apie bet kokius nukrypimus nuo paskyrimų.
5.12. Laikino nedarbingumo metu pacientas privalo vykdyti gydytojo nurodytą režimą, su juo susipažinti pasirašytinai. Gydimosi režimo pažeidimu laikoma: neatvykimas gydytojo paskirtu laiku arba į GKK posėdį; nesilaikymas gydytojo nustatyto gydymo ir (ar) slaugos režimo; paskirtų gydymo, diagnostikos ir (ar) slaugos procedūrų neatlikimas; atvykimas pas gydytoją neblaiviam, apsisvaiginusiam nuo psichiką veikiančių medžiagų; alkoholio, narkotikų, toksinių ar psichotropinių medžiagų; darbas, mokymasis, keliavimas; kai paciento veiksmai užtęsė laikinojo nedarbingumo trukmę; kai asmuo, kuriam išduotas pažymėjimas sergančiam šeimos nariui slaugyti, jo neslaugo ar neprižiūri.
5.13. Pacientui, kuris pažeidžia savo pareigas arba trukdo kitiems pacientams gauti kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas, sveikatos priežiūros paslaugų teikimas gali būti nutrauktas, išskyrus atvejus, jei tai grėstų paciento gyvybei.
5.14. Tinkamai elgtis su Centro įranga ir inventoriumi, tausoti Centro turtą.
5.15. Pacientai ir jų lankytojai už Centrui ar jos darbuotojams padarytą žalą atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
5.16. Pacientas, užsiregistravęs planinei ASPP gauti, tačiau negalintis atvykti nustatytu laiku, turi pareigą apie tai informuoti ne vėliau kaip prieš 24 (dvidešimt keturias) valandas iki numatomo paslaugos gavimo laiko pradžios.
5.17. Centrui priklausančiose patalpose filmuoti / fotografuoti / daryti garso ir kitokius įrašus bei juos platinti bet kokiu būdu pacientas (atstovas) be Centro direktoriaus raštiško sutikimo negali.
5.18. Nepasiimti jam nepriklausančių dokumentų, įrangos, kitų pacientų daiktų (vagystės atvejus pranešame policijai). Už savo veiksmais Centrui ar jos darbuotojams padarytą žalą atsakyti LR įstatymų nustatyta tvarka.
6. SKYRIUS
PACIENTŲ PERKĖLIMO Į KITAS ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGAS TVARKA
6.1. Pacientas gali būti siunčiamas į kitas sveikatos priežiūros įstaigas, jeigu:
6.1.1. gydytojo nuomone, pacientui reikalingas intensyvus papildomas gydymas;
6.1.2. dėl specialistų konsultacijų ar tyrimų, kurių negalima atlikti Centre.
6.2. Keisdamas gyvenamąją vietą ar dėl kt. priežasčių, pacientas raštu gali kreiptis į Centrą prašydamas pateikti jo medicininės dokumentacijos kopijas ar išrašus (išrašymas iš Centro). Medicininių dokumentų kopijos (išrašo) paruošimas ar jo vertimas į užsienio kalbą yra mokama paslauga pagal Centro direktoriaus patvirtintą kainyną.
7. SKYRIUS
GINČŲ IR KONFLIKTŲ TARP CENTRO IR PACIENTŲ SPRENDIMO TVARKA
7.1. Gali būti atsisakyta teikti ASPP pacientui arba paslaugos teikimas gali būti nutrauktas, jeigu paciento veiksmai kelia grėsmę Centro specialisto, kito teikiant ASPP dalyvaujančio sveikatos priežiūros įstaigos darbuotojo ir (ar) kitų pacientų sveikatai ar gyvybei, taip pat jeigu pacientas Centre ar kitoje padalinio vietoje, kurioje jam turi būti pradėtos teikti arba teikiamos ASPP, nederamu ir nepagarbiu elgesiu žemina Centro specialisto garbę ir orumą ir tai trukdo jam ir (arba) kitiems pacientams teikti kokybiškas ASPP, išskyrus atvejus, kai nederamą ir nepagarbų elgesį lemia jo sveikatos būklė ir (arba) kai jam teikiama būtinoji medicinos pagalba. Kai teikiama būtinoji medicinos pagalba, nepradėti teikti ASPP arba sustabdyti jos teikimą galima tik tuo atveju, kai pacientas savo veiksmais kelia grėsmę Centro specialisto, kito teikiant ASPP dalyvaujančio Centro darbuotojo ir (ar) kitų pacientų sveikatai ar gyvybei ir kai yra išnaudotos visos galimybės pašalinti šią grėsmę arba tokių galimybių nėra. Pašalinus šią grėsmę arba jai išnykus, būtinoji medicinos pagalba turi būti pradėta teikti arba tęsiama nedelsiant. Atsisakymo teikti ASPP ir jų teikimo nutraukimo tvarką nustato Centro vadovas.
7.2. Pacientas (jo atstovas) pagal įstatymą ar pagal pavedimą manydamas, kad yra pažeistos jo, kaip paciento, teisės, turi teisę pateikti skundą Centro direktoriui ne vėliau kaip per vienus metus nuo dienos, kai sužino, kad jo teisės pažeistos, bet ne vėliau kaip per 3 metus nuo teisių pažeidimo dienos. Skundai gali būti pateikiami tiesiogiai (atvykus), per atstumą (registruotu paštu, per kurjerį, siunčiami elektroniniu paštu, kitomis elektroninio ryšio priemonėmis, užtikrinančiomis galimybę nustatyti skundą teikiančio asmens tapatybę). Skunde turi būti nurodytos paciento teisės, kurias, jo manymu, Centras pažeidė, tai pagrindžiančios aplinkybės ir paciento reikalavimai pašalinti jo teisių pažeidimą. Raštiški pacientų pareiškimai, skundai ir pasiūlymai turi būti pasirašyti, be to, nurodyti šie duomenys: vardas, pavardė, faktinė gyvenamoji vieta ir duomenys ryšiui palaikyti, išdėstyta skundo esmė.
7.3. Prie skundo turi būti pridedami dokumentai (jeigu pacientas juos turi), patvirtinantys skunde nurodytas aplinkybes ir pagrindžiantys skunde nurodytus reikalavimus. Jeigu skundą pateikia paciento atstovas, prie jo taip pat pridedamas atstovavimą liudijantis dokumentas. Išsamius skundui ir dokumentams, teikiamiems su skundu, keliamus reikalavimus nustato sveikatos apsaugos ministras. Jeigu kartu su skundu pateikti ne visi, netinkamai įforminti dokumentai, kurie turi būti teikiami su skundu, ir (ar) juose ir (arba) skunde pateikta ne visa ir (ar) netiksli informacija, Centras ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo skundo gavimo Centre dienos skundą pateikusiam asmeniui nurodo nustatytus trūkumus ir informuoja, kad per 30 dienų nuo skundą pateikusio asmens informavimo apie nustatytus trūkumus dienos nepašalinus trūkumų skundas nebus nagrinėjamas ir kad tokiu atveju, pacientas turi teisę skundą Centrui pateikti iš naujo.
7.4. Skundai nenagrinėjami/grąžinami asmeniui nurodant grąžinimo priežastis šiais atvejais:
7.4.1. kartu su skundu pateikti ne visi, netinkamai įforminti dokumentai, kurie turi būti teikiami su skundu, ir (ar) juose ir (arba) skunde pateikta ne visa ir (ar) netiksli informacija ir skundą pateikęs asmuo per 7.3 p. nurodytą terminą neįvykdė reikalavimo ištaisyti trūkumus;
7.4.2. skundas parašytas neįskaitomai.
7.5. Skundai pateikti atitinkant aukščiau pateiktus reikalavimus, išnagrinėjami. Nagrinėjimo rezultatai raštu pranešami pacientui arba, jeigu skundą pateikė paciento atstovas, – paciento atstovui ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo skundo gavimo Centre dienos. Nurodytas trūkumų šalinimo laikas į šį terminą neįskaičiuojamas. Skundai nagrinėjami neatlygintinai.
7.6. Pacientų skundai (prašymai) gali būti pateikiami Centro administracijai ir žodžiu. Žodiniai skundai (prašymai) priimami tik tais atvejais, kai juos galima išnagrinėti tuoj pat, nepažeidžiant pareiškėjo ir Centro interesų. Pareiškėjas, nesutinkantis su žodinio skundo (prašymo) nagrinėjimo rezultatais, savo skundą (prašymą) pateikia raštu, aukščiau pateikta tvarka.
7.7. Pacientas gavęs Centro skundo nagrinėjimo rezultatus raštu bei jais nepatenkintas turi teisę kreiptis į kitas valstybines institucijas.
8. SKYRIUS
INFORMACIJOS PACIENTUI IR JO ARTIMIESIEMS APIE JO SVEIKATOS BŪKLĘ TEIKIMO TVARKA
8.1. Informacija apie sveikatos būklę, ligos diagnozę, medicininio tyrimo duomenis, gydymo metodus ir gydymo prognozę pacientui pateikiama jam suprantama forma, paaiškinant specialius medicinos terminus. Informuodamas apie gydymą, gydytojas paaiškina pacientui gydymo eigą, galimus gydymo rezultatus, galimus alternatyvius gydymo metodus ir kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo, taip pat apie pasekmes atsisakius siūlomo gydymo. Informacija neteikiama pacientui prieš jo valią, tačiau toks jo noras turi būti aiškiai išreikštas ir apie tokį paciento pageidavimą pažymima jo ambulatorinėje kortelėje.
8.2. Pacientui pageidaujant, pateikiamas ambulatorinės kortelės išrašas ar kiti jo medicininiai dokumentai, išskyrus atvejus, kai tai iš esmės gali pakenkti paciento sveikatai ar net sukelti pavojų jo gyvybei (apie tai sprendžia jį gydantis gydytojas ar gydytojų konsiliumas). Tokiais atvejais apie informacijos teikimo ribojimus gydantis gydytojas pažymi ambulatorinėje kortelėje.
8.3. Pacientas turi teisę prašyti, kad jo lėšomis būtų padarytos jo ambulatorinės kortelės ir (ar) kitų dokumentų kopijos. Ši paciento teisė gali būti ribojama tik Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. Gydytojas paaiškina pacientui įrašų ambulatorinėje kortelėje reikšmę. Jeigu paciento reikalavimas yra pagrįstas, gydytojas ištaiso, užbaigia, panaikina, paaiškina ir (ar) pakeičia netikslius, neišsamius, dviprasmiškus duomenis arba duomenis, nesusijusius su diagnoze, gydymu ar slauga. Jeigu gydantis gydytojas nesutinka su tokiu paciento pageidavimu, tai paciento pageidavimo pagrįstumą sprendžia gydytojų konsiliumas.
8.4. Informacija nepilnamečiam pacientui, jo tėvams ar globėjams pateikiama jiems suvokiama forma. Jeigu yra nesutarimų tarp nepilnamečio ir jo tėvų ar globėjų, gydantis gydytojas, pateikdamas informaciją, vadovaujasi nepilnamečio paciento interesais.
8.5. Nepilnametis pacientas, kuris, gydytojo nuomone, gali teisingai vertinti savo sveikatos būklę, turi teisę savarankiškai kreiptis ir spręsti dėl jam siūlomo gydymo. Gydantis gydytojas nepilnamečio tėvų ar globėjų prašymu informuoja nepilnamečio įstatyminius atstovus apie gydymą, tačiau, nepilnamečiui paprašius, tokia informacija gali būti ir nesuteikta, jeigu tai iš esmės gali pakenkti nepilnamečio paciento interesams, jeigu kiti teisės aktai nenustato kitaip.
9. SKYRIUS
AMBULATORINIŲ KORTELIŲ IR KITŲ MEDICININIŲ DOKUMENTŲ NUORAŠŲ DARYMO, IŠDAVIMO PACIENTUI AR KITIEMS FIZINIAMS IR JURIDINIAMS ASMENIMS TVARKA
9.1. Pacientų dokumentų pildymas yra būtinumas.
9.2. Centro gydytojai ir slaugos darbuotojai pildo Sveikatos apsaugos ministerijos nustatytos formos ir rūšių pacientų dokumentus (ambulatorines korteles, kitus medicininius dokumentus e.sveikatoje, ESPBI IS) ir juos saugo Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
9.3. Medicinos dokumentai yra Centro dokumentai ir yra saugomi Centre ar jo archyve.
9.4. Pacientų dokumentuose esančios informacijos konfidencialumas:
9.4.1. Nepilnamečio paciento tėvai ar globėjai turi teisę susipažinti su nepilnamečio paciento dokumentais, jeigu tai neprieštarauja šių Taisyklių, teisės aktų reikalavimams. Psichikos ligonio atstovo teisę susipažinti su paciento dokumentais nustato Psichikos sveikatos priežiūros įstatymas.
9.5. Reikalavimai dėl informacijos konfidencialumo netaikomi:
9.5.1. kai susipažinti su informacija kreipiasi teismas, komisija ar kitos valstybės institucijos, kurioms tokią teisę suteikia Lietuvos Respublikos įstatymai;
9.5.2. kai informacija apie paciento sveikatos būklę yra suteikiama šių taisyklių 5.8.3 punkte numatytais atvejais.
9.6. Pacientų dokumentuose esančios informacijos panaudojimas moksliniam tiriamajam darbui ir studentams mokyti tvarką nustato Lietuvos bioetikos komitetas. Šiais tikslais naudojant informaciją, gerbiamas paciento asmens privatumas.
9.7. Pateikus asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, pacientui pageidaujant, jo lėšomis Centras padaro ir išduoda Centro patvirtintas paciento medicinos dokumentų kopijas, taip pat išduoda diagnozės ir gydymo aprašymus. Medicinos dokumentų kopijos išduodamos per 3 darbo dienas nuo prašymo pateikimo, o diagnozės ir gydymo aprašymai per 10 darbo dienų nuo prašymo pateikimo.
9.8. Informacija telefonu ir el. paštu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimais, apie pacientą neteikiama.
9.9. Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, Centras informaciją (Asmens sveikatos duomenis) apie pacientą pateikia savo iniciatyva (nesant) šiais atvejais:
9.9.1. kai reikia pranešti apie nusikaltimą;
9.9.2. savivaldybės vaiko teisių apsaugos skyriui esant pagrįstų įtarimų, kad pažeidžiamos vaikų teisės, įskaitant: kai įtariama vaiko nepriežiūra (pvz.: netenkinami vaiko fiziniai ir psichiniai poreikiai, neužtikrinama sveika vaikui aplinka); kai įtariamas emocinis, fizinis ir (ar) seksualinis smurtas vaiko atžvilgiu; kai vaiko atstovai pagal įstatymą neužtikrina ASPP vaikui teikimo (pvz.: nevykdo sveikatos priežiūros specialistų rekomendacijų, neužtikrina, kad vaikui būtų atlikta profilaktiniai sveikatos tikrinimai, atsisako vaiko būtino gydymo); kai įtaria, kad vaiko atstovai pagal įstatymą dėl sveikatos būklės (pvz.: psichikos ir elgesio sutrikimo, hospitalizavimo, kai vaikai lieka be priežiūros) negali tinkamai vykdyti savo pareigų vaiko atžvilgiu.
9.10. Paciento medicinos dokumentų išrašų, kopijų pateikimo paslauga mokama vadovautis LR SAM 2011 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. V-506 ,,Rašytinės informacijos, įskaitant ir konfidencialią, apie pacientą ir jam suteiktas paslaugas teikimo ir šios paslaugos apmokėjimo tvarkos aprašu“. Paslaugos įkainį žiūrėti Centro paslaugų kainyne. Paslauga pradedama teikti po apmokėjimo.
9.11. Pacientas turi teisę raštu paprašyti pataisyti sveikatos informaciją (rekomenduojama užpildyti ir pateikti Centro administracijai dokumento forma pateikta šių Taisyklių priede).
10. SKYRIUS
CENTRO DARBO LAIKAS
10.1. Centro administracija dirba darbo dienomis nuo 8:00 val. iki 16:30 val.
10.2. Centro registratūra Vilniuje dirba darbo dienomis nuo 8:00 val. iki 19:00 val., Birštone darbo dienomis
ir šeštadienį nuo 9:00 val. iki 19:00 val.
10.3. Centro gydytojai ir kitas, su sveikatos priežiūros paslaugomis susijęs personalas, Vilniuje dirba darbo dienomis, Birštone darbo dienomis ir šeštadienį pagal nustatytą grafiką.
10.4. Atsižvelgiant į pacientų užklausas, registracijos poreikį, specialistų užimtumą, Centro darbo laikas gali būti ankstinamas ir ilginamas, organizuojamas darbas savaitgalio ir švenčių dienomis.
10.5. Centro darbo laikas ir visi su Centro darbo laiku susiję pokyčiai skelbiami interneto svetainėje www.skin.lt bei yra prieinami susipažinti kiekvienam Centro pacientui.
11. SKYRIUS
DARBŲ SAUGĄ REGLAMENTUOJANČIŲ ĮSTATYMŲ, KITŲ TEISĖS AKTŲ IR NORMINIŲ DOKUMENTŲ NUOSTATOS
11.1. Nuostatos Centro darbuotojams:
11.1.1. Darbo vietoje privaloma laikytis darbų saugos, priešgaisrinės, elektros saugos reikalavimų, vadovautis Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymu bei kitų teisės aktų, susijusių su darbų sauga, nuostatomis, pareigų instrukcijų reikalavimų ir procedūrų atlikimo taisyklių, kitų Centro direktoriaus įsakymų.
11.1.2. Darbuotojas gali pradėti darbą tik esant tvarkingiems, atitinkantiems saugos reikalavimus, įrenginiams bei medicinos ir darbo priemonėms, tinkamai sutvarkytai, išvalytai ir dezinfekuotai darbo vietai; turintys tiesioginį kontaktą su pacientais, darbuotojai privalo dirbti vilkėdami švarią ir tvarkingą aprangą (vienkartinį darbo chalatą ar kt. asmens apsaugos priemones užkrečiamųjų ligų atvejais – epidemiologinei rizikos klinikinei situacijai sumažinti skirtas asmens apsaugos priemones pritaikytas tiek darbuotojo, tiek paciento saugos atžvilgiu); naudoti tinkamas, CE ženklu paženklintas asmens saugos priemones bei darbą organizuoti pagal patvirtintą Centro Infekcijų kontrolės procedūrų tvarkos vadovą ir jo aprašus (vykdyti rankų, medicinos priemonių (prietaisų), paviršių higienos ir kt. visuomenės saugos reikalavimus).
11.1.3. Darbuotojai privalo laiku pasitikrinti sveikatą, pateikti darbdaviui tai patvirtinančius dokumentus. Siūloma skiepytis Centro sąskaita nuo užkrečiamųjų ligų, kurių riziką nustato darbdavys. Darbuotojas privalo išreikšti savo valią raštu, pasirašyti Sutikimo/atsisakymo skiepytis VHB, gripo vakcina ar/ir kt. formose.
11.1.4. Rūkyti, svaigintis alkoholiu, narkotikais, psichotropinėmis medžiagomis – draudžiama.
11.1.5. Organizacinė technika: elektroniniais ryšiais, programine įranga, biuro įranga, telefoniniais ryšiais ir kanceliarinėmis bei kitomis priemonėmis darbuotojas gali naudotis tik darbo tikslais. Centro patalpose esantiems darbuotojams, kaip ir pacientams, privaloma vadovautis informacinių, draudžiamųjų ir kitų ženklų reikalavimais.
11.1.6. Darbuotojas užtikrina pacientų asmens duomenų saugumą taip, kaip nustatyta teisės aktuose ir Centro direktoriaus patvirtintose tvarkose.
11.2. Nuostatos Centro pacientams ir lankytojams:
11.2.1. Centre esantiems asmenims privaloma vadovautis informacinių, draudžiamųjų ir kitų ženklų reikalavimais; pastebėjus nenormalų / neįprastą patalpose esančios įrangos darbą (padidėja triukšmas, vibracija, pakyla temperatūra, atsiranda specifinis kvapas ir kt.) ar kitus veiksnius, keliančius pavojų sveikatai ar gyvybei, nedelsiant pranešti apie tai Centro darbuotojams.
11.2.2. Centre privaloma laikytis priešgaisrinės ir elektros saugos bei higienos reikalavimų. Pacientai ir lankytojai privalo vykdyti Centro darbuotojų nurodymus saugios elgsenos, aplinkosaugos ir priešgaisrinės saugos klausimais.
11.2.3. Pacientai ir lankytojai privalo vengti veiksmų, galinčių kelti pavojų jų ir kitų supančių asmenų sveikatai ar gyvybei.
11.2.4. Privaloma imtis visų atsargumo priemonių judant paviršiais, kurie buvo neseniai valyti drėgnuoju būdu arba kai ant jų yra išsiliejusių skysčių ar pabirusių medžiagų. Privaloma įvertinti kritimo ir susižeidimo pavojų ir palaukti kol Centro darbuotojas pašalins kliūtį saugiam judėjimui.
11.2.5. Centre draudžiama vartoti alkoholinius gėrimus, narkotines ar psichotropines medžiagas bei tabako gaminius (rūkyti), draudžiama atvykti į Centrą apsvaigus nuo nurodytų medžiagų.
11.2.6. Į Centrą draudžiama įsinešti šaunamąjį ar šaltąjį ginklą.
11.2.7. Į Centrą draudžiama įsivesti (įsinešti) naminius gyvūnus.
11.2.8. Centre draudžiama savavališkai įeiti ar lankytis Centro tarnybinėse patalpose.
11.2.9. Centre draudžiama trukdyti viešąją rimtį ir tvarką.
11.2.10. Centre, be Centro vadovo leidimo, draudžiama filmuoti, fotografuoti patalpas ir darbuotojus, pacientus bei lankytus, įrašinėti pokalbius ar kitaip pažeisti darbuotojų, pacientų ar lankytojų privatumą.
12. SKYRIUS
PACIENTŲ TURIMŲ DIRBINIŲ IŠ BRANGIŲJŲ METALŲ, PINIGŲ REGISTRAVIMO IR SAUGOJIMO TVARKA
12.1. Centras už pacientų turimą turtą neatsako ir nepriima saugoti bei neregistruoja paciento turimų dirbinių iš brangiųjų metalų, brangių protezų, pinigų, mobiliųjų telefonų ir / ar kitų paciento materialinių vertybių.
12.2. Jei pacientas pageidauja, prieš gaunant paslaugas, kurių metu gali būti tam tikro laipsnio sąmonės sutrikimas, gali kreiptis su prašymu turimus dirbinius iš brangiųjų metalų, brangius protezus, pinigus registruojami ir saugoti Centre tokia tvarka: sudaromas turimų vertybių sąrašas dviem egzemplioriais; po kiekvienu egzemplioriumi pasirašo gydytojas, atliekantis procedūrą, ir pats pacientas; vieną sąrašo egzempliorių paima pacientas, kitas įdedamas į specialų voką; į voką sudedamos išvardintos vertybės, vokas užklijuojamas, užantspauduojamas ir įdedamas į įstaigoje esantį seifą; po procedūros pacientui grąžinamas vokas, kurį pacientas atplėšia gydytojo ir dar vieno Centro darbuotojo akivaizdoje, sutikrina vertybes pagal sąrašą ir pasirašo tame sąraše, kad vertybes atgavo; paciento pasirašytas sąrašas įklijuojamas į jo medicininę kortelę ir joje saugomas.
12.3. Įmonė neatsako už brangius daiktus, pinigus, pacientų paliktus (užmirštus) bendro naudojimo patalpose (WC), pastato bendro naudojimo erdvėse, taip pat neatsako už padarytą žalą paciento automobiliui paliktam šalia pastato.
12.4. Pacientams ar kitiems Centre apsilankiusiems asmenims Centras nekompensuoja už minėtiems asmenims priklausančias ir buvimo Centre metu pamestas, pavogtas ar kitaip prarastas materialines vertybes.
13. SKYRIUS
MOKAMOS PASLAUGOS
13.1. Apie teikiamas mokamas ASPP, jų teikimo tvarką teikiama informacija Centro tinklalapyje www.skin.lt. Tiksli galutinė ASPP kaina pacientui pranešama iš karto, po apžiūros / suteikus konsultaciją. Jeigu prieš teikiant ASPP, konsultacija (tiek tiesioginiu, tiek nuotoliniu būdu) nebūtina, pacientas iš karto, registracijos metu, gali būti informuojamas apie ASPP kainą.
13.2. Teikiamos paslaugos kaina gali kisti priklausomai nuo individualiai pritaikomos ir teikiamos paslaugos sudėtingumo, naudojamų medikamentų, instrumentų, medicininės įrangos ir pan. Galutinė paslaugos kaina pacientui nurodoma iki paslaugos teikimo pradžios.
13.3. Kainų apskaičiavimo metodiką ir įkainių keitimo periodiškumą / tvarką nustato Centro direktorė. Paslaugų kainos apskaičiuojamos remiantis rinkos kainų analize, infliacija, įvertinus faktines paslaugų teikimo sąnaudas, darbuotojų kvalifikaciją ir darbo užmokestį bei visas būtinąsias su paslaugos teikimu susijusias išlaidas: patalpų nuomą, vandens ir elektros sąnaudas, kt.
13.4. Su pacientui suteiktos paslaugos kainos apskaičiavimo tvarka galima susipažinti kreipiantis raštu į Centro registratūrą. Centro direktorės pavedimu pacientui raštu suteikiama informacija apie mokamos paslaugos procentinę sudėtį.
13.5. Mokamos paslaugos Centre teikiamos direktorės patvirtinta tvarka, mokėjimai už jas priimami Centro registratūroje atsiskaitant grynaisiais pinigais, banko kortele arba išankstiniu pavedimu (šiuo atveju paslaugos teikiamos tik po išankstinio apmokėjimo įvykdymo). Visais atvejais sumokėjus už paslaugas, pacientui pateikiamas kasos apmokėjimo kvitas ir (pagal poreikį) sąskaita-faktūra.
14. SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
14.1. Taisyklės įsigalioja nuo jų patvirtinimo dienos ir galioja tol, kol yra pakeičiamos, papildomos ar panaikinamos atskiru Centro direktorės įsakymu. Taisyklės gali būti keičiamos ir/ ar papildomos pasikeitus Centro darbo organizavimui ar atitinkamiems teisės aktams.
14.2. Centro padaliniai gali turėti skirtingo turinio Taisykles, jeigu skiriasi teikiamų paslaugų asortimentas. Patvirtintos Taisyklės skelbiamos Centro interneto svetainėje ir yra prieinamos Centre viešai (segtuvuose „Informacija pacientams“), gali būti sudaromos kitos galimybės pacientams su jomis susipažinti.
14.3. Kiekvienas pacientas (jo atstovas) raštu privalo susipažinti su Centro Taisyklėmis, jų laikytis.
|
|
PATVIRTINTA Inovatyvios dermatologijos centro direktorės Prof. dr. Matildos Bylaitės-Bučinskienės 2025 m. rugpjūčio 8 d. įsakymu Nr. 202508/08-01 Priedas Nr. 1 |
Paciento prašymo pataisyti sveikatos informaciją forma
|
Paciento vardas, pavardė |
||
|
Adresas |
||
|
Gimimo metai |
||
|
Asmens kodas |
||
|
Pildo pacientas, nurodydamas ką reikia pataisyti |
||
|
Įrašas, kurį reikia pataisyti |
||
|
Data ir kas padarė įrašą |
||
|
Prašome paaiškinti, kas informacijoje yra netikslu ar nepilna. Kokia turėtų būti informacija, kad būtų tikslesnė ar pilnesnė? |
||
|
Aš suprantu, kad MB Inovatyvios dermatologijos centras į medicininius dokumentus gali pridėti papildomą įrašą, pagrįstą mano prašymu, arba atsisakyti tai padaryti, tačiau pradinio įrašo mano sveikatos istorijoje jokiu atveju pakeisti negali. Bet kuriuo atveju, šis mano prašymas pataisyti, bus įtrauktas į mano sveikatos istoriją. Paciento /atstovo parašas: Data: Laikas: |
||
|
Pildo MB Inovatyvios dermatologijos centras darbuotojai |
||
|
Prašymo gavimo data: |
□ Priimta |
□ Atsisakyta |
|
Atsakymo motyvas, priežastis, turinys: □ ši informacija buvo sukurta ne MB Inovatyvios dermatologijos centre. □ informacija yra tiksli ir pilna. □ Kita ………………………………………………………………………………………………………………………………. |
||
|
MB Inovatyvios dermatologijos centras gydytojo parašas: |
||
|
□ pranešta pareiškėjui apie atsisakymą raštu (laiško kopija pridedama). MB Inovatyvios dermatologijos centras direktoriaus v. pavardė (spaudas), parašas, data: |
||